"..Vi skyndar på processen. Frågan är avgörande för järnvägssystemet i hela södra Sverige, säger Mats Persson (FP), regionråd med ansvar för kollektivtrafik."
Och en annan intressant rad: "-Vi hoppas förstudien visar en möjlighet att gräva ner spåren, säger Mats Helmfrid (M), kommunalråd."
Kommentarer till artikeln "Förstudie skyndar på fyrspår hela vägen" i SDS 26/1 2012.
Kommentarer till artikeln "Förstudie skyndar på fyrspår hela vägen" i SDS 26/1 2012.
Följdfrågan som jag skulle vilja ställa är "hur lång del av spåren vill man gräva ned?" Se tidigare inlägg om hur stora frilagda ytor det handlar om. Varför inte låta den 4-spåriga (!) tunneln börja söderifrån vid renhållningsverkets dammar för gå upp strax efter Monumentet?
Att jag sedan tycker att man i ett sådant läge, med nedgrävda spår genom Lund, även kan fortsätta med ett stickspår under mark mot Max IV och ESS-området är något att fundera på! Ja, ja mer om det senare.
Obs! Kommentarer är välkomna och lätta att göra utan någon slags inloggning!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar